avatar Witam! Z tej strony Michał Kandefer, urodzony katowiczanim oraz absolwent katowickiej AWF. Mam przejechane 51684.93 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 23.78 km/h.

Rekordowy dystans dzienny: 355 km.
Najwyższy osiągnięty szczyt:
- 2408m n.p.m (Port d'Envalira) Rekordowy tydzień:
- 1192 km (6 dni jazdy)
Rekordowy miesiąc:
- 4004 km (Maj 2013)

Państwa w jakich miałem przyjemność jeździć to:
Moje filmy:

2008 - 839 km
2007 - 1978 km
Dane naliczane są od 15.10.2013r

Wykres roczny blog rowerowy michalkandefer.bikestats.pl

6. Syberia 2013

"Wyprawa 2013.Polska - Syberia" DZIEŃ 49: Irkuck - Wierszyna

Piątek, 5 lipca 2013 · dodano: 24.08.2013 | Komentarze 0

Dzień 49 (64 wyprawowy)

No i koniec. Zupełnie jednak tego nie odczuwam. Przywitanie w Wierszynie zrobiło na mnie dobre wrażenie, lecz radość z wiadomych przyczyn była stłumiona. Jest bardzo klimatycznie i nareszcie możemy odpocząć. Czekamy z niecierpliwością na wieści dotyczące zdrowia Hani.

W tym momencie kończę swoją relację z Wyprawy na Syberię. Może napiszę jakieś podsumowanie, ale niczego nie obiecuję.

Trasa: Irkuck - Wierszyna

• Podjazdy 2000m

"Wyprawa 2013.Polska - Syberia" DZIEŃ 48: Sludianka - Irkuck

Czwartek, 4 lipca 2013 · dodano: 24.08.2013 | Komentarze 0

Po dwóch dniach przerwy wracamy na trasę w kierunku Wierszyny. Zacznę od krótkiego opisu naszego odpoczynku:

02.07.2013:

Wieczór kawalerski odsypiamy do godziny 12:00. Nie zabrakło na nim wątków i konkursów związanych z naszą rowerową codziennością (m.in. wymiana dętki na czas). Po ogarnięciu się idziemy nad Bajkał. Temperatura wody mnie odstraszyła od kąpieli. Skończyło się jedynie na zamoczeniu nóg. Innym razem skorzystam z kąpieli( wybieramy się tam jeszcze jutro oraz w późniejszym terminie z grupą autokarową).

03.07.2013:

Dziś wybieramy się na spacer brzegiem jeziora. Ponownie nie korzystam z możliwości kąpielowej (z racji tego, że nie będę prowadził relacji po dojeździe do Wierszyny zdradzę, że kąpiel udała się w późniejszym terminie na wycieczce z grupą autokarową). Następnie razem z Marcelem wybieramy się trochę pokręcić. Za cel wybieramy sobie wysoko położony kamieniołom, lecz zostajemy zatrzymani i zawróceni. Wybieramy alternatywę- bajkalski punkt widokowy.

Dzień 48 (63 wyprawowy)

Dziś mamy poważny wypadek w kolumnie. Jedna z uczestniczek, wywróciła się na zjeździe i trafiła do szpitala. Przez cały dzień w głowach siedzi to wydarzenie. Ze względu na to nie jestem w stanie nic więcej napisać. Dzień kończymy deszczowym wjazdem do Irkucka.

Trasa: Sludianka - Irkuck

Foto: Wspinaczka nad Bajkałem

• Podjazdy 2023m
  • Sprzęt Giant X - Sport 2.0

"Wyprawa 2013.Polska - Syberia" DZIEŃ 47: Usole Syberyjskie - Sludianka (BAJKAŁ)

Poniedziałek, 1 lipca 2013 · dodano: 24.08.2013 | Komentarze 0

Dzień 47 (60 wyprawowy)

JESTEŚMY NAD BAJKAŁEM!

Szok. Trudno opisać wrażenia, jakie towarzyszyły nam w momencie, gdy przed naszymi oczami pojawił się Bajkał. Jedni krzyczeli, drudzy przybijali piątki, a trzeci mieli oczy pełne łez. Ja chyba zaliczyłem wszystkie te opcje, najbardziej skupiając się jednak na tej trzeciej ;) Co teraz będziemy wykrzykiwać do kierowców zapytani o nas cel podróży? Wierszyna raczej nic im nie będzie mówiła.
Cała dzisiejsza trasa była bajeczna. Mnóstwo podjazdów w istnie syberyjskiej lipcowej pogodzie. Ciekawa sytuacja z wspomnianym kilka dni wcześniej pedałem. Na dojeździe do głównej grupy ze zjazdu, postanowił zaprotestować dalszej jeździe i wyskoczył z korby.

Teraz mamy dwa dni przerwy nad Bajkałem. Między innymi w planach mamy wieczór kawalerski, ponieważ za kilka dni dwóch uczestników zawiera w Wierszynie związek małżeński :)

BAJKAŁ JEST NASZ!

Trasa: Usole Syberyjskie – Sludianka (BAJKAŁ!)

"Wyprawa 2013.Polska - Syberia" DZIEŃ 46: Droga M-53 - Usole Syberyjskie

Sobota, 29 czerwca 2013 · dodano: 23.08.2013 | Komentarze 0

Dzień 46 (58 wyprawowy)

Rzadko się zdarza, że na start sakwy nie są szczelnie wypełnione. Powodem tego poranne 2 stopnie, które spowodowały, że prawie wszystkie ubrania jakie miałem ze sobą wylądowały na moim ciele. Powoli przychodzą myśli co będziemy robić tuż po powrocie do naszych domów. Z jednej strony chce się dalej jechać, a z drugiej trochę tęskno za codziennością. To był ciężki dzień. Fajnie się złożyło, że jutro niedziela. Możemy odpocząć i naładować baterie.

Trasa: Droga M-53 – Usole Syberyjskie

"Wyprawa 2013.Polska - Syberia" DZIEŃ 45: Szeberta - droga M-53

Piątek, 28 czerwca 2013 · dodano: 23.08.2013 | Komentarze 0

Dzień 45 (57 wyprawowy)

Dziś taki bezbarwny dzień. Za wyjątkiem początkowego szutrowego odcinka nic ważniejszego / ciekawszego na trasie się nie wydarzyło. Nogi też tak średnio podawały. Odczuły one wczorajszy dystans, a ostatnia noc była trzecią pod rząd kiedy śpię mniej niż 6 godzin.

Trasa: Szeberta – Droga M-53

"Wyprawa 2013.Polska - Syberia" DZIEŃ 44: Razgon - Szeberta

Czwartek, 27 czerwca 2013 · dodano: 23.08.2013 | Komentarze 0

Dzień 44 (56 wyprawowy)
Rekord! Dziś w końcu udało się ustanowić personalny rekord prędkości. Bardzo blisko było 27 i 39 dnia, ale dopiero teraz to się udało. Do trzech razy sztuka! Jadąc nie spoglądałem na licznik co spowodowało mega ekscytację podczas sprawdzania pomiarów statystycznych licznika.
Prawy pedał powoli kończy swoją przygodę z wyprawą co niestety było słychać przez całe 183 km. Współczuje wszystkim, którzy przez większą ilość czasu kręcili w mojej okolicy. Jeśli jutro znajdziemy chwilę czasu to zostanie on wymieniony.

Trasa: Razgon – Szeberta

"Wyprawa 2013.Polska - Syberia" DZIEŃ 43: Iłańskij - Razgon

Środa, 26 czerwca 2013 · dodano: 23.08.2013 | Komentarze 0

Po ostatnim 24 godzinnym dystansie, dzień następny był dniem wolnym od jazdy.

Dzień 43 (55 wyprawowy)

Kolejny przeciętny poranek. Oczywiście mam na myśli temperaturę powietrza, jaka nas przywitała z samego rana. Podczas startu miałem na sobie wszystkie ciepłe ubrania, jakie nie zostały odesłane po drodze. Na wielki plus spotkanie z „Polakami z Mongolii” (na trasie dostrzegliśmy polskie samochody, ale po zatrzymaniu okazało się, że są to obywatele Mongolii. Mówią po polsku i okazuje się, że jeden z nich studiuje we Wrocławiu). By trochę nas wesprzeć puszczają nam polską muzykę oraz rozdają zupki chińskie ;) Nie sądziłem, że podczas tej wyprawy usłyszę „Ona tańczy dla mnie” z innego sprzętu niż głośniki Górnika ;). Dzisiejszy obiad jednak był zupełną porażką by nie nazwać tego kompromitacją. Zupełnie nie zrozumiałem się z kasjerką i zafundowała mi kotlet mielony rozmiaru tylniej lampki od roweru oraz- tutaj hit- sałatkę z kawiorem! Trochę burżujsko jak na wyprawowe warunki… Dodam, że sałatki starczyło na dwa machnięcia widelcem, a koszt tej obiadowej przyjemności to 20 złotych… Przed ostatnią przerwą zaliczyłem małą wpadkę. Wyruszyłem przed kolumnę i dopiero na zjeździe z większej górki zorientowałem się, że ekipa właśnie na szczycie zrobiła sobie przerwę. Już nie wracam i samotnie jem posiłek, czekając aż do mnie dołączą. W międzyczasie musiałem się tłumaczyć napotkanemu Rosjaninowi dlaczego moja grupa je u góry, a ja sam na dole. Oj nie było to łatwe ;) Dzień zakończyłem „próbą” wykąpania się w przydrożnej studni, ale przegrywam z komarami i ewakuuję się do miejsca noclegowego.

Trasa: Iłańskij – Razgon

"Wyprawa 2013.Polska - Syberia" DZIEŃ 42: Krasnojarsk - Iłańskij

Poniedziałek, 24 czerwca 2013 · dodano: 22.08.2013 | Komentarze 1

Dzień 42 (53 wyprawowy)

Z racji tego, że jest 24 dzień miesiąca, jest nas 24 uczestników, to postanawiamy walczyć przez 24 godziny. Oto relacja z tego dnia.

Był to ciężki dzień, ale nie tak ciężki jak się spodziewałem. Tempo jazdy nie należało do najwyższych. Nie nabijamy jakiegoś wielkiego dystansu, ale dzięki temu fajnie się bawimy. Mimo, że poprzedniej nocy nic nie spałem (miałem sporo wyprawowych obowiązków) to nie narzekałem na senność. Dobrą taktyką było znalezienie sobie dodatkowego zajęcia, które było możliwe do zrealizowania podczas jazdy. Postawiłem na wszelakie gry i zabawy. Oto rozpiska dystansowych czynności:

I dystans- Nocna jazda została urozmaicona śpiewaniem i podkładem muzycznym z „Filipowej harmonijki”

II dystans- Przez całe 50 km razem z Marcelem graliśmy w zgadywanie klubów piłkarskich z całej Europy. Poprzez dziesiątki pytań dochodziło się stopniowo do rozwiązania zagadki ;)

III dystans- wspólne śpiewanie piosenek Elektrycznych Gitar razem z Kubą Kostrzewskim

IV dystans- Razem z Justyną, Anią, Waksem i Kubą Kostrzewskim gramy w „poznawanie się”. Podawaliśmy propozycję x lub y i trzeba było wybrać opcję, która bardziej komuś pasuje.

V dystans- Ponownie gramy z Marcelem w zgadywanie klubów piłkarskich. Do gry przyłączył się również Waks.

Na trasę wyruszyliśmy przy 6 stopniach. W takiej temperaturze bardzo nieprzyjemne były zjazdy. Tego dnia zaliczyłem również 3 i 4 upadek w sezonie. Nic groźnego się nie stało, ale poczułem jak na syberyjskiej wyprawie smakuje asfalt. Co ciekawe dwie wywrotki miały miejsce na 36 kilometrze i to na przeciągu 500 metrów.

Tego dnia przejeżdżamy 273 kilometry i przekraczamy barierę 7 000 przejechanych kilometrów.

Trasa: Krasnojarsk – Iłańskij

"Wyprawa 2013.Polska - Syberia" DZIEŃ 41: Mały Kemczuk - Krasnojarsk

Sobota, 22 czerwca 2013 · dodano: 22.08.2013 | Komentarze 2

Dzień 41 (51 wyprawowy)

Dzisiejszy dystans to praktycznie tylko rozjazd po wczorajszej trasie. Etap bardzo krótki i przejechany bardzo dobrym tempem. Nie były to jedyne plusy dzisiejszego przejazdu. Największym hitem był krajobraz jaki towarzyszył nam na trasie. Przez praktycznie całą trasę kręciliśmy przez zupełne pustkowie. Po pewnym czasie pojawił się podjazd, a tuż za nim zjazd z panoramą na milionowe miasto! Oj wywołało to na mnie spore wrażenie. Do momentu wjazdu do Krasnojarska utrzymujemy średnią prędkość 30 km/h. Na temat dzisiejszej wizyty w saunie nie dużo będę się rozpisywał. Poezja! Było po prostu kapitalnie. Nie tylko relaks, ale i wspólna zabawa (zostaliśmy zaproszeni na wieczorny relaks do ośrodka przez księdza Tadeusza, który prowadzi parafię w Krasnojarsku i był naszym weekendowym gospodarzem). Super motyw ze zbiorowym zdjęciem w basenie oraz… uruchomieniem wtedy naszych gardeł ;) Taplając się w wodzie lecimy z naszą wyprawową listą przebojów! Akustyka była kapitalna i udało się to wykorzystać ;)

Teraz przed nami wolna niedizela, a w poniedziałek wracamy na szosę.

Trasa: Mały Kemczuk – Krasnojarsk

"Wyprawa 2013.Polska - Syberia" DZIEŃ 40: Kritowo - Mały Kemczuk

Piątek, 21 czerwca 2013 · dodano: 21.08.2013 | Komentarze 0

Dzień 40 (50 wyprawowy)

To już 50 dzień wyprawy! Ten jubileuszowy etap jest kolejnym, który należy wrzucić do kategorii z tych przyjemniejszych :) Nie będę się powtarzał co do krajobrazów. Oby tak było do samego końca! Tras dziś szybka i przyjemna. Pierwsze dwa odcinki bardzo dobrym tempem przeciągnął nas Filip, trzeci (po obiedzie) to już zupełny chillout. Na 130km wpadłem na pomysł by trochę urozmaicić jazdę. Sięgnąłem po bidon by lekko oblać nim Waksa. Przekonałem się wtedy na własnej skórze o stwierdzeniu „kto mieczem wojuje, od miecza ginie”. Mój bidon został szybko przechwycony i cała jego zawartość wylądowała na moim ciele. Brawo dla Waksa za dobrą akcję! Szkoda tylko, że zaszło wtedy słońce i trochę czasu minęło zanim ubrania wyschły. Tak czy siak było warto ;)

Już na miejscu noclegowym, razem z Witkiem i Filipem udajemy się na wieś w celu umycia się. Język rosyjski na tyle dobrze został opanowany przez Filipa, że bez większych problemów udaje nam się zaliczyć kąpiel. Jutro czeka nas już tylko spacerem do Krasnojarska i długi weekend!