avatar Witam! Z tej strony Michał Kandefer, urodzony katowiczanim oraz absolwent katowickiej AWF. Mam przejechane 51706.42 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 23.77 km/h.

Rekordowy dystans dzienny: 355 km.
Najwyższy osiągnięty szczyt:
- 2408m n.p.m (Port d'Envalira) Rekordowy tydzień:
- 1192 km (6 dni jazdy)
Rekordowy miesiąc:
- 4004 km (Maj 2013)

Państwa w jakich miałem przyjemność jeździć to:
Moje filmy:

2008 - 839 km
2007 - 1978 km
Dane naliczane są od 15.10.2013r

Wykres roczny blog rowerowy michalkandefer.bikestats.pl

Maj, 2016

Poweselny rozjazd!

Poniedziałek, 30 maja 2016 · dodano: 30.05.2016 | Komentarze 0

O kurczę! Ten tydzień był iście szalony! W czwartek zabawa na weselu Małgosi i Michała (ZDRÓWKO!), a już w sobotę weselne show u Małej i Mikiego (ZDRÓWKO!) ! Po tych wszystkich rosołach, kotletach, barszczach, trzeba było wypalić trochę kalorii, a po alkoholowych trunkach przestawić organizm na ‘sportowy’ tryb życia ;) Dlatego właśnie poniedziałek uznany został za dzień rowerowy. Wracając jeszcze do wesel… było KAPITALNIE!

Dziś, po ponad trzech miesiącach otworzyłem swój ostatni urodzinowy prezent. Są nim zwijane opony Continental 700x 23C, które przy pomocy Strzały zostały dziś zamontowane. No właśnie! Po dość długim czasie udało mi się znaleźć partnera do treningu. Razem ze Strzałą wybraliśmy się na ciekawą rundę zataczając ją w Orzeszu.

Od samego początku bardzo mocno wiało z przodu. Strzała niczym Napoleon opracował kapitalną taktyczną trasę, aby nie tylko osłonić nas od wiatru, ale żeby w drodze powrotnej był naszym sprzymierzeńcem. Podczas trasy wpadliśmy na wspaniały pomysł i zrobiliśmy świeżo upieczonej Młodej Parze niespodziankową wizytę. Sprawiliśmy sobie oraz Młodym wiele radości, a co także ważne- wyszliśmy naładowani weselnymi ciastami! W drodze powrotnej wizyta w Maku nie była już konieczna :)

Droga powrotna to już ciężka przeprawa (DK 81). W Łaziskach złapał nas deszcz i było strasznie ślisko. Ponad 20 km śmigaliśmy na mokrego oraz z piaskiem w oczach. Nawierzchnia śliska, a jak pisałem wcześniej, dziś założyłem cieniutkie oponki, więc niejeden zakręt pokonywałem ze strachem w oczach. Ostatecznie udało się jednak dojechać do domu bez większych przygód. Aha… co ciekawe w drodze powrotnej też wiało w twarz:)

Wyjazd ten miał być jak każdy inny. Swoim urozmaiceniem i radością dostaje miano najlepszego tegorocznego treningu. Oby więcej takich!

Przyjemne z pożytecznym!

Poniedziałek, 23 maja 2016 · dodano: 23.05.2016 | Komentarze 0

Zgodnie z wczorajszymi przewidywaniami, udało się dzisiaj pojeździć! Plan jednak odwrócił się do góry nogami, ale udało się połączyć przyjemne z pożytecznym (trening). Zanim wsiadłem na rower, w nogach miałem już 12 km spaceru! Nie jestem jednak desperatem, bo nie był to byle jaki spacer, tylko razem z dziewczyną postanowiliśmy wykorzystać najcieplejszy dzień roku na tego typu aktywność. W międzyczasie wpadło trochę kalorii, więc było co spalać.. ;)

Na rower wsiadłem dopiero o 18:20. Noga nie była w najlepszym stanie, organizm zmęczony po spacerowaniu w tym upale, ale postanowiłem pokręcić na rundach w Parku Śląskim. Plan jednak był niewypałem i po pierwszej rundzie za cel obrałem sobie Podlesie. Mimo późnej pory w parku dość niebezpiecznie. Sporo ludzi, dzieci czy rolkarzy. Każdy zmieniał swój tor i trzeba było strasznie uważać by sobie lub komuś nie zrobić krzywdy. Ogólnie noga ciężka i nie była to najprzyjemniejsza aktywność. W najbliższych dniach trochę rowerowo odpocznę, bo jak wspominałem, czekają mnie aż trzy wesela w 10 dni!
Tyle!

• Sprzęt Merida Cyclo Cross 3

Rozjazd po... kawalerskim :)

Niedziela, 22 maja 2016 · dodano: 22.05.2016 | Komentarze 0

Wczorajszy wieczór kawalerski rozpoczął najefektywniejszy imprezowy tydzień w moim życiu. Przez najbliższe 10 dni czekają mnie aż trzy wesela, a wczorajsza kawalerka była już drugim tego typu wydarzeniem w ostatnich dniach. Naturalną sprawą jest, że po przebudzeniu do najbardziej wypoczętych nie należałem, więc postanowiłem poprzez trening pobudzić organizm i zacząć normalnie funkcjonować. Na szczęście dramatu nie było, więc nie musiałem bać się ewentualnego alkomatu na trasie ;)

Pogoda była kapitalna! Przynajmniej tak wydawało się spoglądając za okno. Wybrałem się do Łazisk Dolnych i przez cały dystans walczyłem z przednim wiatrem. Kręciłem ile sił w nogach (avs 27.km/h), bo wiedziałem, że w drodze powrotnej jadąc z wiatrem, będę miał zdecydowanie przyjemniej. Ogólnie z trasy jestem zadowolony i wszystko wskazuje, że jutro też będzie mi dane pośmigać po okolicy. Byle nie narobić głupot przed weselami :)

Allez!

Praca

Sobota, 14 maja 2016 · dodano: 16.05.2016 | Komentarze 0

Trzy wypady do pracy. Bez historii
Kategoria 3.Inne

Jest ok !

Wtorek, 10 maja 2016 · dodano: 10.05.2016 | Komentarze 0

Długo nie publikowałem relacji- przynajmniej na fb, więc dziś poruszę kilka aspektów, które w ostatnim czasie działy się w moim „rowerowym życiu”. Zacznę oczywiście od przekroczenia granicy 40 000 kilometrów. Jak mam być szczery to spodziewałem się, że równik zostanie zdobyty już w poprzednim sezonie, ale poprzez wszelakie obowiązki musiałem czekać aż do teraz. Jestem jednak strasznie szczęśliwy, bo spełniło się moje dziecięce rowerowe marzenie i ani trochę nie czuję żalu, że nastąpiło to trochę później. Warto wyznaczyć sobie kolejny cel, ale to na pewno jeszcze nie teraz. Z założonych wcześniej zostało do zrealizowania zdobycie 20 państw, ale nie powinno być to jakoś kosmicznie trudne, bo w historię licznika zapisało się ich już 19 :)

Drugi aspekt jest trochę smutniejszy. To już oficjalne i niepodważalne. NIE JADĘ na jubileuszową dziesiątą wyprawą NINIWA Team. Podróż będzie trwać aż dwa miesiące, a mam w tym okresie kilka ważnych rzeczy oraz ważne uroczystości. Wakacje jednak będą dość rowerowe bo w praktyce planuję kilka mocniejszych wyjazdów po Polsce, a także… pisać, pisać, pisać. Moja praca magisterska dotyczy organizacji wypraw rowerowych, więc mimo, że nie jadę to wyprawowe życie będzie moją codziennością. Może we wrześniu uda się gdzieś pojechać dalej na własną rękę, ale jest za wcześnie by teraz o tym mówić.

A co dzisiaj? Postanowiłem wybrać się na pętlę zataczając ją w Tarnowskich Górach. Zanim jednak dobrze noga zaczęła pracować to już na drugim kilometrze czekał mnie postój w zaprzyjaźnionym sklepie ze zdrową żywnością (CZEŚĆ :) ! ). Zakupiłem dwa BIO batony i przez Piekary, Wojkowice, Rogoźnik, Sączów i Świerklaniec leciałem na Tarnowskie Góry. Mimo towarzyszącego wiatru jechało się dość dobrze, ale znowu szkoda, że wybrałem się na singla. Momentami fajnie byłoby schować się za czyimiś plecami. Powrót już przez Bytom i Chorzów.

Allez!

Jest 40 000 km ! :)

Sobota, 7 maja 2016 · dodano: 08.05.2016 | Komentarze 1

Udało się! Równik został przejechany! Nie ukrywam, że było to moje marzenie, więc jestem bardzo szczęśliwy z tego powodu. Co prawda "40tka" mogła paść w poprzednim sezonie, ale wszelakie obowiązki na to nie pozwoliły. Szkoda, że nie wybieram się w tym roku na wyprawę, bo mógłbym i "50tkę" we wrześniu świętować, ale są ważne rzeczy, które zatrzymują mnie w kraju i nie rozpaczam z tego powodu. A nóż uda się jeszcze gdzieś wyskoczyć na coś drobniejszego.

A co dziś? Na świętowanie wybrałem się na drobny trening do Mikołowa. Tradycyjnie aspektem decydującym o czasie treningu, był brak wolnego czasu. Udało się jednak tą godzinę pokręcić i nawet to mocno odczułem. Warunki były ciężkie- to bez dwóch zdań. Na tyle mocno wiało, że niekoniecznie byłem świadomy z jakiego kierunku miało to miejsce. Czy skręcałem w prawo, czy też lewo, ciągle ten wiatr przeszkadzał. Warto było się jednak zmęczyć, bo przecież na tym polega piękno kolarstwa. Wróciłem zmęczony, ale i bardzo zadowolony i z treningu i z tych 40 000 kilometrów!

Praca

Środa, 4 maja 2016 · dodano: 06.05.2016 | Komentarze 0

Wypady do pracy
Kategoria 3.Inne

Oj ciężko...

Poniedziałek, 2 maja 2016 · dodano: 02.05.2016 | Komentarze 0

Oj dziś się męczyłem! Nogi odczuły wczorajszą jazdę, czy grę w siatkówkę czy nożną. Kilka godzin snu też nie pozwoliło, by organizm się zregenerował i zanim wyruszyłem to czułem, że 'kolorowo nie będzie'. Na początku jechało się nawet całkiem nieźle, ale potem pojawiła się przeszkoda. Skoro wczoraj śmigałem pod wiatr, to dziś chyba pod huragan. Dużo było zabawy z kadencją, by trafić odpowiednio w rytm. Wiatr robił ze mną co chciał i wróciłem do domu w stanie, jakbym od rana rzucał tonami węgla. Dawno kąpiel nie smakowała tak dobrze jak dzisiaj. Wczoraj było o niebo przyjemniej :)

• Sprzęt Merida Cyclo Cross 3

Triathlon czyli... kolarstwo, siatka i noga :)

Niedziela, 1 maja 2016 · dodano: 02.05.2016 | Komentarze 0

Połowa planu została zrealizowana, ale... nikomu to na złe nie wyszło, a dzięki temu człowiek mógł się trochę pobawić! Dziś planowałem trasę Katowice - Kokotek - Katowice, ale ostatecznie zostałem wśród znajomych i powrót został przełożony na dzień następny.

Trasa w mocnym tempie, ale niestety w dość trudnych warunkach. Znowu byłem zmuszony do jazdy w pojedynkę, a przy tym dość mocno wiejącym przednim wietrze przydałby się ktoś do pomocy. Noga jednak dobrze się kręciła i udało się wyciągnąć średnią powyżej 30 km/h. Będąc tak szybko na miejscu mogłem sobie pozwolić jeszcze na grę w siatkówkę czy piłkę nożną. Wyszedł fajny majówkowy fun ;)