avatar Witam! Z tej strony Michał Kandefer, urodzony katowiczanim oraz absolwent katowickiej AWF. Mam przejechane 51706.42 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 23.77 km/h.

Rekordowy dystans dzienny: 355 km.
Najwyższy osiągnięty szczyt:
- 2408m n.p.m (Port d'Envalira) Rekordowy tydzień:
- 1192 km (6 dni jazdy)
Rekordowy miesiąc:
- 4004 km (Maj 2013)

Państwa w jakich miałem przyjemność jeździć to:
Moje filmy:

2008 - 839 km
2007 - 1978 km
Dane naliczane są od 15.10.2013r

Wykres roczny blog rowerowy michalkandefer.bikestats.pl

Sierpień, 2013

• Sprzęt Giant X - Sport 2.0

5. Tour de Kokotek. DRUGIE MIEJSCE!

Sobota, 31 sierpnia 2013 · dodano: 02.09.2013 | Komentarze 5

5. Tour de Kokotek - jazda na czas (49 km)

Piąta edycja wyścigu Tour de Kokotek zakończyła się moim wielkim sukcesem! Gdyby ktokolwiek postawił złotówkę na to, że znajdę się na podium to zrobiłby interes życia ;) Nie tylko nie należałem do grona faworytów, ale również... całą noc poprzedzającą wyścig spędziłem na imprezie. Spałem dwie godziny i zupełnie nic nie zanosiło się na jakikolwiek dobry wynik. Przyjechałem do Kokotka jednak z dwoma celami- poprawić średnią prędkość z poprzedniego roku (29.33 km/h) oraz znaleźć się w pierwszej dziesiątce wyścigu.

Mimo dwóch godzin snu, z rana czułem się dość fajnie. Miałem godzinę na ogarnięcie się, by następnie złożyć rower (przyjechałem samochodem). O godzinie 10:00 wyruszyłem na 4 kilometrową rozgrzewkę. W uszach wybrzmiewały piosenki, które pełniły rolę "kopniaka mobilizacyjnego". Tuż po powrocie zameldowałem się na linii startu.

Gwizdek i start! Dostrzegłem, że poprzedzającą mnie osobą był Wojtek (także uczestnik wyprawy na Syberię). Startowaliśmy co 30 sekund, więc celem nr.1 było jak najszybsze dogonienie Wojtka. Udało się to bardzo szybko zrealizować i zdecydowaliśmy się na współpracę. Śmigamy bardzo dobrym tempem i mijamy na trasie wcześniejszych zawodników. Co jakiś czas starałem się spoglądać na licznik, by sprawdzić nasze poczynania. Na półmetku nasza średnia prędkość wynosiła 36.50 km/h!
Byłem bardzo pozytywnie zaskoczony, bo była to moja zdecydowanie najszybsza "dwudziestkapiątka" w życiu. W momencie tym postanowiłem zedytować swój główny cel wyścigu. Postanowiłem walczyć o podium.

Współpraca z Wojtkiem dalej wyglądała bardzo dobrze. Na 33 kilometrze przed nami była już tylko ekipa, która złożona była z uczestników "Wyprawy 2013. Polska- Syberia". Utrzymujemy swoje tempo i dojeżdżamy do nich. Od tego momentu nasza grupa stanowiła 7 osób. Jako, że startowałem ostatni i miałem najlepszy czas, to ekipa postanowiła "pojechać na mnie". Motywacje i ambicje miałem jednak bardzo duże i nie kręciłem z tyłu kolumny. Jak już znajdowałem się z przodu to dawałem mocne zmiany licząc na późniejszy odpoczynek z tyłu grupy. Na ostatnich pięciu kilometrach kręciłem ile sił w nogach, ale również starałem się uważać, by ta ponadgodzinna ciężka praca nie poszła na marne. Pierwotnie planowałem wyskoczyć jeszcze na finish, ale postanowiłem dojechać w grupie (zostało nas 4 osoby). Czułem dobry wynik, więc postanowiłem na mecie "wyrzucić" ręce w górę! Chwilę później rzuciłem rower i podbiegłem podziękować chłopakom za współpracę.
Ukończyłem wyścig na wspaniałym drugim miejscu!

Po dekoracji w moje ręce wylądował szampan, więc razem z ekipą celebrowaliśmy sukces. Sporo jednak zostało, więc postanowiłem pospacerować, częstując osoby w będące w pobliżu. Sobotni sukces uważam za jeden z ważniejszych. Nie tylko zrealizowałem swoje wyścigowe cele, ale zrobiłem zdecydowanie więcej. Dałem z siebie 100%, wykręcając przy tym najwyższą średnią prędkość w życiu! 35.54 km/h.

Raz jeszcze dziękuję całej ekipie! Wojtek, Filip, Piecu, Kuba, Szymon, Witek- dzięki!

Kategoria 3.Inne

Katowicka Masa Krytyczna

Piątek, 30 sierpnia 2013 · dodano: 30.08.2013 | Komentarze 0

Dziś brałem udział w Katowickiej Masie Krytycznej. Tradycyjnie spotkaliśmy się pod Spodkiem i ruszyliśmy na podbój miejskich ulic. Jednym z bardziej prestiżowych momentów był przejazd przez ulicę Mariacką. Jak wiadomo jest piątek, więc zainteresowanie nami było dość spore ;)

Z ciekawostek, wpis ten pierwszy raz w historii zamieszkam w McD ;) (jestem w trasie na jutrzejszy Tour de Kokotek)

Na fotce z Marcinem, Michałem i Oskarem
Kategoria 3.Inne

• Sprzęt Giant X - Sport 2.0

"Dycha z Miśkiem" - wspólny przejazd i świętowanie (+ FILM)

Czwartek, 29 sierpnia 2013 · dodano: 29.08.2013 | Komentarze 0

Z okazji 10 000 km w tym sezonie postanowiłem zorganizować mały rowerowy event. Może "dycha" w sezonie to nie jest jakieś kolosalne osiągnięcie, ale marzyła mi się od 6 lat. Nigdy wcześniej nie udało mi się osiągnąć takiego wyniku, wiec wpadłem na pomysł zorganizowania wspólnego mini przejazdu no i lekkiego świętowania.

Sam dzień rozpoczął się już ciekawie. Z zaspanymi oczyma włączam telewizor. Dostrzegam, że za 5 minut będzie emitowany dokument "Road to Roubaix" i na tyle się tym faktem pobudziłem, że żaden kawowy wspomagacz nie był dziś potrzebny.

Od 16:00 już tradycyjnie moje oczy były skierowane na Vuelte (nasz start planowany był na 18:00 pod Spodkiem). Podczas trwania transmisji otrzymałem niestety bardzo dużo odmówień związanych z naszym wydarzeniem. Czym bliżej wyjazdu to bardziej bałem się wchodzić na portal społecznościowy czy sięgać po telefon. Przez moment nawet pomyślałem o odwołaniu wydarzenia. Ostatnia osoba odmówiła dosłownie 15 minut przed zbiórką. Powodem była złapana dętka.

Ostatecznie pod Spodkiem pojawiło się 5 osób (razem ze mną 6). Chwilę rozmawiamy licząc, że ktoś jeszcze się pojawi. Tak się jednak nie stało. Za cel był ustanowiony Park Śląski, więc tam właśnie się udaliśmy.

Robimy pełną rundę w dość spokojnym tempie. Nastawiliśmy się bardziej na celebrowanie tej dychy niż na jakieś mocniejsze kręcenie. Pojawiły się może 2-3 zrywy, gdzie trzeba było mocniej nacisnąć na pedały. Po skończeniu pełnej rundy dokręcamy kilka kilometrów w poszukiwaniu dobrego miejsca na świętowanie.

Docieramy na altanki i tam otwieramy szampana. Cykamy kilka zdjęć i zabieramy się za bardzo różnorodne tematy rozmów. Z rowerowej tematyki wspominamy zeszłoroczną wyprawę oraz dyskutujemy o przyszłorocznych planach. Fajnie spędzamy czas i po niespełna godzinie rozjeżdżamy się do domów. Tu krótki filmik z otwierania szampana

Wielkie dzięki dla wszystkich obecnych oraz tych którzy chcieli się pojawić, a nie mogli.

Wspólna fotka

• Sprzęt Giant X - Sport 2.0

jest dycha! 10 000 km w sezonie :)

Wtorek, 27 sierpnia 2013 · dodano: 27.08.2013 | Komentarze 2

Dziś wyruszając z domu byłem świadomy, że by osiągnąć 10 000 km nie czeka na mnie jakieś trudne zadanie. Na start brakowało mi zaledwie 17 km.

Cały dzień spędzony dziś na kolarsko- no nie mogło być inaczej z tej okazji :) Z rana przeglądałem zostawione na pamiątkę gazety, w których pisali o nas podczas wyprawy na Syberię. Następnym punktem było obejrzenie nagranej transmisji z 70. Tour de Pologne (4 etap Tarnów - Katowice), a tuż po tym włączyłem się w transmisję Vuelty. Po wyścigu to już był odpowiedni moment by wskoczyć na rower i zdobyć to o czym marzyłem od 6 lat.

Na wyjazd do Parku Śląskiego jedzie ze mną Mikel. Kręcimy trzy rundy zatrzymując się jedynie na kilka pamiątkowych zdjęć z okazji dychy. Tempo luźne i wyjazd na wielki plus ;)

Na koniec jadę odwieźć Michała pod dom.

Jest 10 000 km !

• Sprzęt Giant X - Sport 2.0

Trening na rundach - 9983 km w sezonie!

Niedziela, 25 sierpnia 2013 · dodano: 25.08.2013 | Komentarze 0

Dziś co prawda planowany wyjazd, ale pora wybrana bardzo spontanicznie. W chwilę poprzestawiałem swoje wszystkie niedzielne plany i wybrałem się na trochę ponad godzinny trening.

Podobnie jak ostatnim razem padło na Park Śląski. Miałem świadomość, że chciałem dokończyć to, co nie udało się w piątek (zerwany łańcuch). Od razu staram się trochę mocniej deptać po pedałach i udaje się wykręcić dobrą średnią zważywszy na sporo ludzi w parku oraz bardzo mocno wiejący wiatr.

No właśnie. Spoglądając za domowe okno czy nawet zaczynając trening nie spodziewałem się, że wiatr może być dzisiaj jakąkolwiek przeszkodą. Przynajmniej przez połowę trasy walczę z mocnymi podmuchami. Wybór parku okazał się strzałem w dziesiątkę, ponieważ jest dobrze osłonięty drzewami. Najwięcej problemów miałem właśnie podczas powrotu do domu na otwartej przestrzeni.

Wszystko wskazuje na to, że mój następny wyjazd spowoduje historyczną dziesiątkę w sezonie! Od 6 lat marzy mi się to osiągnięcie, lecz nigdy się nie udało. W tym sezonie się uda i to dosyć szybko bo przecież jeszcze jest sierpień. Z tej okazji w czwartek zrobię mały event dla znajomych - wspólna jazda i małe świętowanie ;)

• Sprzęt Giant X - Sport 2.0

Zerwany łańcuch - przerwany trening...

Piątek, 23 sierpnia 2013 · dodano: 23.08.2013 | Komentarze 0

Dziś razem z Mikelem udaliśmy się na wspólne kręcenie po rundach w Parku Śląskim. Wszystko szło bardzo dobrze. Do momentu połowy trzeciej rundy. Trochę mocniej przydeptałem i niestety nie wytrzymał tego łańcuch. Czekał nas dwukilometrowy spacerek (dzięki dla Michała za solidaryzację i towarzystwo), a następnie podjechałem tramwajem do intersportu. Tam została założona spinka i teraz już wszystko gra.

Należy dodać, że tuż przed dzisiejszym wyjazdem łańcuch był smarowany, więc możecie sobie wyobrazić ile czasu spędziłem w łazience na myciu rąk.

• Sprzęt Giant X - Sport 2.0

Bytom | Akcja "150 cm dla rowerzysty" !

Wtorek, 20 sierpnia 2013 · dodano: 20.08.2013 | Komentarze 0

Dziś rower służył mi jako środek transportu, więc nie był to stricte trening. Tak czy siak jechało się rewelacyjnie i czas został wykręcony jakbym właśnie miał zamiar trochę się wyżyć. Dziś chcę wspomnieć również o innej sprawie, ale o tym na koniec...

Trasa zaczyna się od wizytacji uczelni (tak, dziś ponownie musiałem tam zawitać), a następnie jadę na bytomski Stroszek. Jak wspomniałem rower stanowił dla mnie środek transportu. Ten odcinek jechało się bardzo dobrze. Od samego startu pogoda straszyła mnie deszczem. Spadło trochę kropel, ale nie stanowiło to jakiegokolwiek problemu. Noga super się kręciła i z radością połykałem kilometry.

Na miejscu spędziłem trochę czasu, więc na świeżości mogłem zmierzać w stronę domu. Przed startem już nawierzchnia była mokra, więc zdecydowałem się na założenie kurtki, która niedawno została kupiona (Berkner Nico). Test wypadł bardzo pozytywnie. Na trasie już zupełnie się rozlało co nie przeszkodziło w dobrej jeździe. Jak mam być szczery to z powrotem jechało mi się jeszcze lepiej. Koła świetnie toczyły się po mokrej nawierzchni. Nie żałuję nawet, że wymontowałem błotniki. Fajnie się tak czasem pozytywnie ubrudzić ;) Wyjazd na wielki plus. No jedynie... ale to w osobnym akapicie. Za moment muszę się zabrać za mycie roweru bo nie chciałbym by nocował na korytarzu :)

150 cm! To odległość jaka powinna dzielić rowerzystę od wymijającego go samochodu! Niestety wiele kierowców o tym nie pamięta, albo... zwyczajnie nie jest tego świadoma. Dziś przynajmniej kilka samochodów mijających mnie robiła to na przysłowiową "gazetę". Jeden z nich nawet przez szybę się odgrażał.. Warto robić wszystko by to się zmieniło! Przez takie niebezpieczeństwo obie strony mogą narazić się na koszty. Porysowana karoseria zapewne trochę kosztuję. My możemy ponieść większą stratę. Możemy stracić życie. Jak najbardziej popieram inicjatywę "150 cm dla rowerzysty"! Zapraszam na www.150cm.pl oraz na fanpage na portalu społecznościowym Facebook.

Katowice - Mikołów - Katowice

Poniedziałek, 19 sierpnia 2013 · dodano: 19.08.2013 | Komentarze 0

No dziś nie będę zbyt dużo pisał o treningu. Koła się kręciły, noga podawała.

Na start jadę na uczelnię (AWF Katowice), a następnie udaję się na Mikołów. Zahaczam tylko na centrum i lecę na Katowice.

Nic więcej nie napiszę :)

• Sprzęt Giant X - Sport 2.0

Trasa na Imielin + weselna brama (zdobyte 0.5)

Sobota, 17 sierpnia 2013 · dodano: 17.08.2013 | Komentarze 1

Zaczęło się się wszystko trochę niespodziewanie. Rzadko zdarza mi się wyjeżdżać na jakąkolwiek trasę o godzinie 16:00. Jak na taką porę to zrobiliśmy kawał dobrej roboty! Zrobiliśmy bo dziś kręciłem z Marcinem (Maszek), jego bratem Michałem oraz Olgą. Dzisiejszy dystans to 82.90 km.

Spotykamy się o wspomnianej wyżej godzinie na katowickim Brynowie i rozpoczynamy kręcenie. Zanim dobrze wyjechaliśmy to z pewnych powodów musieliśmy wrócić. Taki obrót sprawy jednak wyszedł nam bardzo na dobre :) W kościele położonym niedaleko od miejsca startu miało miejsce wesele... Długo się nie zastanawiamy i z naszych trzech pojazdów ustawiamy bramę! Misja zakończona powodzeniem i półlitrowy napój wylądował w sakwie ;)

Dzisiejszy wyjazd był takim bardziej luźniejszym. Średnim tempem kręcimy przez Muchowiec, Giszowiec, Mysłowice i tam zjeżdżamy na Lędziny i dojeżdżamy do Imielina. Na mieście dołącza do nas Olga i wspólnie włóczymy się po okolicy. Zahaczamy między innymi o Zbiornik Imielin (po lesie niestety średnia prędkość bardzo spadła) oraz rozgrywamy 8 sprintów. Walczymy zarówno na płaskim jak i na podjazdach, dobrze się przy tym bawiąc. W Imielinie żegnamy się z Koleżanką i lecimy na Katowice.

Powrotna droga była bardzo podobna do dojazdowej. Różniła się jedynie początkiem, ponieważ zaczynaliśmy od ulicy Maratońskiej i w taki sposób dojechaliśmy na Kosztowy. Potem już standardowo- Giszowiec, Muchowiec. Na Muchowcu zostaję zaproszony jeszcze na grilla przez rodziców Marcina i Michała by następnie udać się już na Koszutkę.

Po rozstaniu z Maszkiem lecę ul. Francuską i tam ma miejsce ciekawe zdarzenie. Na jednych ze świateł otwiera się szyba w aucie i słyszę tekst: "Cześć! Czy ty przypadkiem nie jechałeś rowerem na Syberię?". Okazało się, że byli to koledzy innego uczestnika wyprawy. Chwilę gadamy i rozjeżdżamy się na światłach ;)

No to chyba tyle. Bardzo fajna i luźna trasa. Jutro prawdopodobnie przerwa od roweru, a w poniedziałek się zobaczy. Dzięki wszystkim uczestnikom za wyjazd!

Mapka trasy:
Kategoria 2.Trening, 1.Trasa

Poranny rozjazd

Piątek, 16 sierpnia 2013 · dodano: 16.08.2013 | Komentarze 0

Dzisiejszy wyjazd miał za zadanie rozruch po wczorajszej trasie. Na start wybieram się pod uczelnie by załatwić kilka spraw (AWF Katowice), a następnie udaję się już do Parku Śląskiego na kręcenie po rundach.

Cała trasa bez jakiegoś większego szaleństwa. Ze względu na długi weekend park zostaje oblężony przez stado ludzi. Nie czepiałbym się tego faktu, gdyby zachowali jakąkolwiek ostrożność. Ludzie zupełnie nie patrzą gdzie chodzą i nagle (nie spoglądając na bok) decydują się na przecinanie drogi rowerowej. I to jeszcze z małymi dziećmi czy z wózkami. Brak słów.

Cały dzisiejszy rozjazd miał trwać krócej i w końcówce zesłabłem. Jechałem na bardzo lekkim śniadaniu i nie miałem nic ze sobą do schrupania. Na czwartej (ostatniej) rundzie noga już kiepsko się kręciła i jedyne czego mi było trzeba to prysznic i PORZĄDNY posiłek.

Na jakiś czas się wyleczyłem z kręcenia po Parku Śląskim we wszelakie weekendy czy dni wolne.