avatar Witam! Z tej strony Michał Kandefer, urodzony katowiczanim oraz absolwent katowickiej AWF. Mam przejechane 51666.37 kilometrów. Jeżdżę z prędkością średnią 23.79 km/h.

Rekordowy dystans dzienny: 355 km.
Najwyższy osiągnięty szczyt:
- 2408m n.p.m (Port d'Envalira) Rekordowy tydzień:
- 1192 km (6 dni jazdy)
Rekordowy miesiąc:
- 4004 km (Maj 2013)

Państwa w jakich miałem przyjemność jeździć to:
Moje filmy:

2008 - 839 km
2007 - 1978 km
Dane naliczane są od 15.10.2013r

Wykres roczny blog rowerowy michalkandefer.bikestats.pl

6. Syberia 2013

"Wyprawa 2013.Polska - Syberia" DZIEŃ 9: Kamionka - Dorohobuż

Środa, 15 maja 2013 · dodano: 21.07.2013 | Komentarze 0

Dzień 9 (trzynasty wyprawowy)

Pobyt nad jeziorem bardzo się dłużył. Brakowało nam zajęć i byliśmy świadomi, że stracony czas na jazdę będziemy musieli nadrobić. Drugiego dnia miało miejsce nieciekawe wydarzenie. Tzn w kontekście przygody i wspomnień arcyciekawe! Wtedy jednak nie było mi do śmiechu. Leżąc już w namiocie nagle poczułem jakby ktoś wskoczył mi na namiot. W tym czasie miała miejsce zabawa przy ognisku. Tym „kimś” okazał się być koń! Położył kopytu tuż koło mojej szyi! Podnosząc je lekko zahaczył o nią. Ból niestety ograniczał manewr głową. Ostatecznie okazał się niezbyt groźny i mogłem kontynuować udział w wyprawie.

Zgodę na jazdę otrzymaliśmy późnym popołudniem. Restart wyprawy ponownie odbywał się w deszczu. Mimo to mobilizacja z powodu zielonego światła jest tak duża, że błyskawicznie kręcimy 90 km i kierujemy się w miejsce noclegu. Cały dzień kręcimy pod policyjną eskortą.

Na miejscu wita nas plaga komarów! Byłem przeszczęśliwy, że posiadam namiot rozkładający się w trzy sekundy. Szybko rzuciłem go przed siebie, ściągnąłem sakwy z roweru, otworzyłem go, wrzuciłem do środka swoje zabawki i tuż za nimi wpadam do środka. W tym czasie do namiotu nie wleciał żaden komar! Taktyka okazała się bardzo skuteczna. Już z niego do końca dnia nie wychodzę ;)

Trasa: Kamionka – polana (90 km od Kamionki)

"Wyprawa 2013.Polska - Syberia" DZIEŃ 8: Smoleńsk - Kamionka

Poniedziałek, 13 maja 2013 · dodano: 21.07.2013 | Komentarze 0

Dzień 8 ( jedenasty wyprawy)

No dziś zbyt dużo nie pokręciliśmy. Mniej więcej na 40 km zatrzymuje nas policja. Zostajemy zakwalifikowani do wydarzenia z kategorii „niemożliwe czyli niebezpieczne”. Po kilkugodzinnym czekaniu, aż zapadnie decyzja w naszej sprawie zostajemy odesłani nad jeziorko. Jak się później okazało spędzamy tam trzy dni! W naszą sytuację zostaje zaangażowany Konsul okręgu Smoleńskiego oraz polski MSZ. W czasie naszego kilkudniowego odpoczynku, rosyjskie władze doszły do wniosku, że nasza jazda głównymi drogami jest niebezpieczna i skierowano nas na podrzędną trasę w kierunku Moskwy. Mamy również obowiązek jazdy pod eskortą policji.

Trasa: Smoleńsk – Kamionka

"Wyprawa 2013.Polska - Syberia" DZIEŃ 7: Szumilino - Smoleńsk

Sobota, 11 maja 2013 · dodano: 21.07.2013 | Komentarze 0

Dzień 7 (dziewiąty wyprawowy)

Dziś kontynuacja dobrej jazdy. Nogi bardzo fajnie się kręciły. Podejrzewam, że wyciągnęły 80% swoim możliwości. W kolumnie jednak była cisza. Brakowało jakichkolwiek rozmów. Zupełnie nic się nie działo. Za to poza jazdą działo się bardzo wiele!

Najpierw odwiedzamy Katyński Memoriał. Zbieramy się pod ołtarzem odśpiewując Mazurka Dąbrowskiego, by następnie odprawić Mszę Świętą. Miejsce to nie było dla mnie tylko punktem do zaliczenia, ale jednym z głównych na tej wyprawie. Bardzo zależało mi na tym miejscu i się nie rozczarowałem. Panował podniosły klimat co zdecydowanie sprzyjało bym zapamiętał ten pobyt do końca życia.

Naszym kolejnym punktem było miejsce katastrofy prezydenckiego samolotu z kwietnia 2010 roku. Miejsce to jednak jest bardzo kiepsko wyróżnione. Nie tak to wszystko powinno wyglądać. Z tego miejsca udajemy się w poszukiwanie noclegu.

Dziś wjechaliśmy na teren Rosji! Kolejne państwo do „rowerowej listy zaliczonych” :)

Trasa: Szumilino – Witebsk – Orsza – Krasnyy – Smoleńsk (RU)

"Wyprawa 2013.Polska - Syberia" DZIEŃ 6: Mińsk - Szumilino

Piątek, 10 maja 2013 · dodano: 21.07.2013 | Komentarze 0

Dzień 6 (ósmy wyprawowy)

No dziś kapitalnie! To co się działo przez cały dzień to jedna wielka przyjemność. Pierwszy raz podczas tej wyprawy zawiało nam w plecy. Znakomicie to wykorzystaliśmy wykręcając 240 km ;) Jedynym minusem dzisiejszego dnia to stan nawierzchni. Momentami była tak dziurawa, że zburzyła naszą kolumnę. Przez pewien odcinek jedziemy cała szerokością by wyminąć największe potencjalne niebezpieczeństwa. Nawet pokazywanie dziur zostaje wstrzymane. W ten sposób właśnie jeden z nas zaliczył upadek. Zachowujemy większe odległości by nie pokazywać dziur, a trzymać obie ręce na kierownicy. Dobrze, że taka droga stanowiła jedynie lekki procent dzisiejszego etapu.

Trasa: Mińsk – Żodzino – Barysaw –Witebsk – Szumilino

• Sprzęt Giant X - Sport 2.0

"Wyprawa 2013.Polska - Syberia" DZIEŃ 5: Iwacewicze - Mińsk (BY)

Środa, 8 maja 2013 · dodano: 21.07.2013 | Komentarze 0

Dzień 5 (szósty wyprawowy)
Oj dziś kiepsko! Pojawił się kryzys. Miał on miejsce na trzecim odcinku trasy. Przez ten czas moim jedynym celem było utrzymanie koła osoby jadącej przede mną. To było najgorsze 50 km tej wyprawy. Po przerwie obiadowej organizm się zregenerował i noga podawała tak jak należy. Wtedy pojawiły się problemy z żołądkiem. Dobrze się stało, że najgorszy moment miał miejsce tuż przed tabliczką „Mińsk”. Dzięki temu mogłem chwilę odpocząć, ponieważ planowaliśmy tam wspólne zdjęcie.

Na samo miejsce noclegowe docieramy bardzo późno. Można powiedzieć, że w nocy. Ze względu na to oraz, że jesteśmy w stolicy to następny dzień będzie wolnym od jazdy. Odpoczynek dobrze mi zrobi.

Trasa: Iwacewicze – Baranavicy – Dzierżyńsk – Mińsk

• Sprzęt Giant X - Sport 2.0

"Wyprawa 2013.Polska - Syberia" DZIEŃ 4: Kodeń - Iwacewicze (BY)

Wtorek, 7 maja 2013 · dodano: 21.07.2013 | Komentarze 0

Dzień 4 ( piąty wyprawowy)

Pierwsza wyprawowa wpadka za mną! Po zakończeniu etapu, na pełnym luzie zaczynam się rozpakowywać. No i co? Wkładam rękę do sakwy. Sekundę później ona jak i cała sakwa pływała w jogurcie… Następnym razem będę pamiętał by odpowiednio zabezpieczyć jogurt workiem. Cóź… Człowiek uczy się na błędach, więc jest szansa że akcja ta już się nie powtórzy.

Dziś znalazłem kompana do wspólnego gotowania. Miałem dość już jedzenia pierników jako każdy posiłek i zmobilizowało mnie to do szukania partnera. Okazała się nim Hania i jestem pewien, że zadba by moja dieta była o wiele bardziej zróżnicowana niż dotychczasowa ;)

A co do trasy? A no nie była zbyt ciekawa. To nawet zbyt łagodzące określenie. Była to jedna wielka 172 kilometrowa prosta. Żeby nie pozasypiać z nudów „odpalamy” nasz wokalny talent i śpiewamy wszystko jak leci! Plus jest taki, że jesteśmy już na Białorusi.

Trasa: Kodeń – Kobryn – Biaroza – Iwacewicze (BY)

"Wyprawa 2013.Polska - Syberia" DZIEŃ 3: Lublin - Kodeń

Poniedziałek, 6 maja 2013 · dodano: 20.07.2013 | Komentarze 0

Dzień 3 (4 dzień wyprawy)

Dziś zdobywając kolejne kilometry urozmaiciliśmy sobie jazdę wspólnym śpiewaniem ;) Miało to za zadanie wprowadzić trochę urozmaicenia do całodniowego pedałowania. Jeden z uczestników miał ze sobą sprzęt grający (głośniki w koszyku na kierownicy podpięte pod akumulator) co zdecydowanie ułatwiło nam wspólną zabawę.

Jeśli chodzi o trasę to dziś spokojnie. 140 km przy 353 m. przewyższenia. Nogi po niedzielnym odpoczynku dość świeże i zdecydowanie łatwiej łykało się kilometry.
Trasa: Lublin – Cyców – Włodawa – Kodeń

"Wyprawa 2013.Polska - Syberia" DZIEŃ 2: Święty Krzyż - Lublin

Sobota, 4 maja 2013 · dodano: 20.07.2013 | Komentarze 0

Nogi bardzo odczuły wczorajszy trudny etap. Zanim zaczęły dobrze pracować to na liczniku mieliśmy już 30 km. Teren pagórkowaty. Sporą motywacją byli napotkani na trasie ludzie, którzy dzięki relacjom telewizyjnym wiedzieli kim jesteśmy i dokąd zmierzamy. Ogólnie działa jeszcze efekt „wow” widząc, że przed tobą i za tobą jadą ludzie tak samo ubrani. Wszystko to przypomina, że nie jest to tylko trening w okolicznym parku, a coś o wiele poważniejszego ;)

Jutro niedziela, a więc dzień przerwy. Tak już będzie do końca wyprawy. W niedziele mamy czas na codzienne pranie, naprawę rowerów oraz na odpoczynek- jeśli tylko uda nam się dość szybko uporać z tymi wyżej wymienionymi czynnościami ;)

Trasa: Święty Krzyż – Ostrowiec Świętokrzyski – Kraśnik - Lublin

"Wyprawa 2013.Polska - Syberia" DZIEŃ 1: Kokotek - Święty Krzyż

Piątek, 3 maja 2013 · dodano: 19.07.2013 | Komentarze 0

O godzinie 5:00, w Kokotku miało miejsce pożegnanie naszej ekipy. Mimo tak wczesnej godziny uczestniczyło w nim kilkaset osób w tym zasłużeni goście- między innymi prof. Jerzy Buzek, Burmistrz Miasta Lubliniec Edward Maniura czy nasi medaliści Tomasz Schmidt i Artur Bilewski. Na miejscu było również pięć stacji telewizyjnych robiących o nas materiał. Wszystko zaczynamy Mszą Świętą, następnie przemówienia, ostatnie uściski z bliskimi i… w drogę!

Trasa jak na pierwszy etap wyprawy dość trudna. Nie wchodzimy stopniowo w wyprawę, a od razu kręcimy 210 km i to przy kiepskiej deszczowej pogodzie. Wszystko dlatego, że właśnie na Świętym Krzyżu był zaplanowany pierwszy nocleg. Należy dodać, że na terenie Polski noclegi mamy zaklepane wcześniej, a dopiero od granicy spanie nabierze charakteru wyprawowego ;) Kończymy dzień podjazdem pod Łysą Górę co niestety nie poszło po mojej myśli. Na podjeździe zdarzały się momenty ,na których brakowało energii w nogach by pociągnąć rower przed siebie. Niebawem organizm przyzwyczai się do rowerowego bagażu i powinno wszystko polecieć już łatwiej. Następny taki podjazd czeka nas na Uralu, wiec jest sporo czasu na trening ;)

Trasa: Kokotek – Szczekociny – Jędrzejów – Kielce – Święty Krzyż

Jestem przygotowany na tą wielką przygodę! Przygodę życia!